Page 13 - T.C. INKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK SB
P. 13
TEST 4 MAVİ GÖZLÜ ÇOCUK: MUSTAFA - I SBINK246 1. ÜNİTE
1. Osmanlı Devleti’nin çok uluslu yapısı, konuşulan dil, 4. Türk-Yunan Savaşı’nın çıktığı 1897 yılında öğrenci
inançlar, gelenek ve görenekler ülkede çok zengin bir olan Mustafa Kemal, o günleri anlatırken “Gençliğimin
kültürel yapının oluşmasını sağlamıştır. Bu milletler en heyecanlı günlerini yaşadım. Küçük yaşıma bakma-
Fransız İhtilali ile ortaya çıkan milliyetçilik ve demokra- yarak gönüllüler arasında savaşa katılmak istiyordum.”
si gibi fikir akımlarından da etkilenmişlerdir. demiştir.
Mustafa Kemal’in çok ulusluluğun görüldüğü Buna göre Mustafa Kemal’in aşağıdaki kişilik özel-
Selanik’te çocukluğunu geçirmesi onda öncelikle liklerinden hangisine sahip olduğu söylenebilir?
hangi düşüncenin ortaya çıkmasında etkili olmuş- A) Vatanseverlik B) İleri görüşlülük
tur?
C) Çok yönlülük D) İnkılapçılık
A) İdealistlik B) Önderlik
C) Milliyetçilik D) Çok yönlülük
2. Mustafa Kemal’in doğduğu Selanik’te kültürel çeşitlilik
oldukça fazlaydı. Şehirde farklı milletlere mensup gay- 5. Mustafa Kemal, okul yıllarında arkadaşlarına konfe-
rimüslimler bulunmaktaydı. Ancak farklı milletlerden rans niteliğinde konuşmalar yaparken sonraki yıllarda
insanlar bulunmakla birlikte Türkler sayıca diğer millet- İstanbul’daki evinde arkadaşlarıyla toplantılar düzenle-
lerden daha fazlaydı. Yüzyıllarca uyum içinde yaşayan miş, ülke sorunlarını tartışmıştır.
bu farklı kültürlerin insanları, 19. yüzyıl sonunda çatış- Buna göre Mustafa Kemal’in öncelikle aşağıdaki
ma ortamı içine sürüklenmiş; birlik ve beraberlik içinde kişilik özelliklerinden hangisine sahip olduğu söy-
yaşamaları zorlaşmıştı.
lenebilir?
Bu duruma neden olan gelişme aşağıdakilerden A) Teşkilatçılık B) İnkılapçılık
hangisidir?
C) Liderlik D) Çok yönlülük
A) Fransız İhtilali B) Sanayi İnkılabı
C) I. Dünya Savaşı D) Trablusgarp Savaşı
3. ?
• Osmanlının Avrupa ile • Türklerle Rum, Bulgar, 6. I. Mahalle Mektebi
ticaretinde önemli bir Sırp ve Ermeni gibi mil-
konuma sahipti. letler birlikte yaşıyordu. II. Selanik Askerî Rüştiyesi
• Rumeli’de yer alan • Üsküp, Belgrad, III. İstanbul Harp Akademisi
önemli bir liman kentiy- Manastır ve İstanbul’a IV. Manastır Askerî İdadisi
di. demir yolu bağlantısına
sahipti. V. İstanbul Harp Okulu
VI. Şemsi Efendi İlkokulu
Mustafa Kemal’in bu okullara gidiş sırası aşağıda-
Şemada “?” ile gösterilen yere aşağıdakilerden
hangisi yazılmalıdır? kilerden hangisinde doğru verilmiştir?
A) İstanbul B) Sofya A) VI, V, IV, III, II, I B) VI, V, I, III, II, IV
C) Manastır D) Selanik C) I, VI, II, IV, V, III D) I, II, III, IV, V, VI
11

