Page 42 - LGS MATEMATİK PROMLEM REHBERİ
P. 42

PROBLEM REHBERİ                                                     Dönüşüm Geometrisi             6. ÜNİTE

         Rehber Test                                                                                       TEST-1

         1.  Bir kenar uzunluğu 1 birim olan eş karelerden oluşan   2.  Aşağıda eş birim karelerden oluşan bir düzlemde 8 bi-
             beyaz bir zemine, bir kenar uzunluğu 1 birim olan kare   rim batıya, 8 birim doğuya, 2 birim güneye ve 7 birim
             şeklindeki  pembe  renkli  eş  kaplamalar,  Şekil-1’deki   kuzeye hareket eden Zeynep’in son bulunduğu nokta-
             gibi yerleştirilmiştir.                              nın yeri ile marketin yeri gösterilmiştir.

                                                                                                       K  D           Muhakeme Etme
      Şekil Çizme                                                                  Zeynep              G
                                                                                                     B



                                                Şekil-2
                          Şekil-1
             Bu pembe kaplamalarla Şekil-2’deki gibi 4 birim karelik
             kare şeklinde bir desen oluşturulmak istenmektedir.                                    Market
             Buna göre, Şekil-1’deki pembe kaplamalar toplam-
             da en az kaç birim ötelenirse Şekil-2’deki gibi bir
             desen elde edilir?
             A) 3         B) 4        C) 5         D) 6
                                                                  Zeynep, bu düzlemde sadece şekilde gösterilen çizgi-
                                                                  ler üzerinden hareket edebilmektedir.

                                                                  Buna göre Zeynep, ilk bulunduğu noktadan marke-
                                                                  te gitmek için en az kaç birim yürümesi gerekir?
                                                                  A) 9         B) 10        C) 11       D) 12


         3.  Şekil-1’de, bir kenar uzunluğu 1 birim olan kare şeklinde 8 eş oyun taşından oluşan kare şeklinde bir oyun tahtası veril-
            miştir.

                                                                       Yukarı
                                                                                  Yukarı
                                                   1 1  2 2  3 3
                                                                              Yukarı
                                                                              Yukarı
                                                                  Sol
                                                                              Sağ
                                                   4 4  5 5  6 6 1 1  2 2  3 3 Sol  Sol  Sağ  Sağ
      Muhakeme Etme     Bu oyunda amaç rastgele dizilmiş taşların yerlerini sağa, sola yukarı ve aşağı kaydırarak taşların numaralarını Şekil-1’de
                                                       8 8
                                                   7 7
                                                                                     Sağ
                                                                          Sol
                                                          4 4
                                                                  6 6
                                                              5 5
                                                                       Aşağı
                                                                       Aşağı
                                                    Şekil-1
                                                              8 8
                                                          7 7
                                                                              Aşağı
                                                                              Aşağı
                                                            Şekil-1
            verilen dizilişe getirmektir. Bu oyun tahtasındaki taşlar, Şekil-2’deki gibi rastgele dizilerek oyun başlatılıyor.
                                                      1 1  3 3
                                                  4 4  2 2  5 5  1 1  3 3
                                                  7 7  8 8  6 6 4 4  2 2  5 5
                                                    Şekil-2 7 7  8 8  6 6
                                                                                                Şekil-2
            Bu oyunda her 1 birim kaydırma bir hamle olduğunda göre, oyun en az kaç hamlede tamamlanabilir?
             A) 3                   B) 4                   C) 5                    D) 6



        264
   37   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47