Page 42 - LGS MATEMATİK PROMLEM REHBERİ
P. 42
PROBLEM REHBERİ Dönüşüm Geometrisi 6. ÜNİTE
Rehber Test TEST-1
1. Bir kenar uzunluğu 1 birim olan eş karelerden oluşan 2. Aşağıda eş birim karelerden oluşan bir düzlemde 8 bi-
beyaz bir zemine, bir kenar uzunluğu 1 birim olan kare rim batıya, 8 birim doğuya, 2 birim güneye ve 7 birim
şeklindeki pembe renkli eş kaplamalar, Şekil-1’deki kuzeye hareket eden Zeynep’in son bulunduğu nokta-
gibi yerleştirilmiştir. nın yeri ile marketin yeri gösterilmiştir.
K D Muhakeme Etme
Şekil Çizme Zeynep G
B
Şekil-2
Şekil-1
Bu pembe kaplamalarla Şekil-2’deki gibi 4 birim karelik
kare şeklinde bir desen oluşturulmak istenmektedir. Market
Buna göre, Şekil-1’deki pembe kaplamalar toplam-
da en az kaç birim ötelenirse Şekil-2’deki gibi bir
desen elde edilir?
A) 3 B) 4 C) 5 D) 6
Zeynep, bu düzlemde sadece şekilde gösterilen çizgi-
ler üzerinden hareket edebilmektedir.
Buna göre Zeynep, ilk bulunduğu noktadan marke-
te gitmek için en az kaç birim yürümesi gerekir?
A) 9 B) 10 C) 11 D) 12
3. Şekil-1’de, bir kenar uzunluğu 1 birim olan kare şeklinde 8 eş oyun taşından oluşan kare şeklinde bir oyun tahtası veril-
miştir.
Yukarı
Yukarı
1 1 2 2 3 3
Yukarı
Yukarı
Sol
Sağ
4 4 5 5 6 6 1 1 2 2 3 3 Sol Sol Sağ Sağ
Muhakeme Etme Bu oyunda amaç rastgele dizilmiş taşların yerlerini sağa, sola yukarı ve aşağı kaydırarak taşların numaralarını Şekil-1’de
8 8
7 7
Sağ
Sol
4 4
6 6
5 5
Aşağı
Aşağı
Şekil-1
8 8
7 7
Aşağı
Aşağı
Şekil-1
verilen dizilişe getirmektir. Bu oyun tahtasındaki taşlar, Şekil-2’deki gibi rastgele dizilerek oyun başlatılıyor.
1 1 3 3
4 4 2 2 5 5 1 1 3 3
7 7 8 8 6 6 4 4 2 2 5 5
Şekil-2 7 7 8 8 6 6
Şekil-2
Bu oyunda her 1 birim kaydırma bir hamle olduğunda göre, oyun en az kaç hamlede tamamlanabilir?
A) 3 B) 4 C) 5 D) 6
264

