Page 12 - PR PARAGRAF
P. 12
PARAGRAF REHBERİ KONU 1. BÖLÜM
6.
Sınav kaygısı, “öğrenilen bilgilerin sınav sırasında etkili bir biçimde kullanılmasına engel olan ve başarının düşmesine
yol açan yoğun kaygı” şeklinde tanımlanır. Bireyin sınava yüklediği anlamlar, sınav sonrası elde edilecek kazanımlara
verilen önem, sınav kaygısı oluşumu üzerinde etkili olan faktörlerin birkaçıdır. Huzursuzluk, endişe, tedirginlik, sıkıntı,
başarısızlık korkusu, çalışmaya isteksizlik, mide bulantısı, titreme, ağız kuruluğu, iç sıkıntısı, terleme, uyku düzeninde
bozukluklar, karın ağrıları vs. bedensel yakınmalar, dikkat ve konsantrasyonda bozulma, kendine güvende azalma sınav
kaygısının sık görülen belirtileridir.
Bu metnin konusu aşağıdakilerden hangisidir?
A) Sınav kaygısının belirtileri B) Sınav kaygısını engelleme yolları
C) Sınav kaygısı ve belirtileri D) Sınav kaygısının nedenleri
7. Farklı kültürlere sahip insanların davranış şekilleri ve değerlerindeki farklılıklardan kaynaklanan çatışmalara “kültürel çatışma”
denir.
Buna göre aşağıdaki metinlerden hangisinin konusu kültürel bir çatışmadır?
A) Elif Hanım, ne çok şey bilirdi böyle. Mahallenin çocuklarının derslerine yardım eder, zaman zaman onlarla konuşur, on-
lara hayatta hiç kimseden duyamayacakları öğütler verir, hikâyeler anlatırdı. Fakat ne zaman kendisiyle ilgili bir sorunla
karşılaşsa donup kalır ne yapacağını bilemezdi. Mahallenin çocuklarına öğüt veren kadının gidip yerine bambaşka biri
gelirdi.
B) Ali Bey, dedesinden babasına, ondan da kendisine geçen telkâri mesleğiyle övünürdü. Oğlu Ömer’in kendinden sonra bu
mesleği devam ettirmesini istese de Ömer, babasının bu isteğine karşı çıkıyordu. Çünkü yurt dışında yaşayan amcasının
oğlunun yaşantısından, anlattıklarından etkilenmiş ve yurt dışına yerleşmeye çoktan karar vermişti.
C) Ayşe otuzlu yaşlarına henüz girmişti. Köyünden ayrılıp İzmir’e yerleşeli birkaç yıl olsa da hâlâ alışamamıştı şehir hayatının
karmaşasına, yoğunluğuna ve kendine has kurallarına. Eski, dingin huzurlu hayatını özlüyor; kendini bir türlü bu karma-
şaya ait hissedemiyordu.
D) Kış erken gelmiş, ekinler karların altında çoktan görünmez olmuştu. Kış denen mevsim buralarda çok sert geçerdi.
Ahmet bunu çok iyi bildiği için çocuklarının sinemaya gitme isteğine karşı çıkıyor onlara filmi sıcacık sobanın başında
televizyondan izleyebileceklerini söylüyordu. Çocukları ise babalarının bu teklifini reddediyor sinemaya gitmekte ısrar
ediyorlardı.
8. Çocuk büyürken onunla etkileşiminizi eğlenceli biçimde devam ettirseniz kurduğunuz bağın kalıcı olmasını sağlarsınız. Ço-
cuğunuz “Benimle oyna.” dediğinde, siz de onunla birlikte yere oturur; bebekleri, trenleri ve legolarıyla yarattığı hayal dün-
yasında ona katılırsanız çocuk gerçekten sevildiğini ve kendisine değer verildiğini hisseder. Sadece birlikte masa oyunları
oynamak ya da saçmalıklar yapmak bile doğru ebeveyn-çocuk ilişkisi için sonsuz fırsatlar sunar.
Bu metnin konusu aşağıdakilerden hangisidir?
A) Çocukla oyun oynamanın faydaları
B) Oyunun ebeveyn-çocuk ilişkisindeki yeri
C) Çocuğa olan sevgiyi göstermenin yolları
D) Çocuğun hayal dünyasının sınırları
10

