Page 17 - 7. SINIF TK SOSYAL BİLGİLER
P. 17

Test-3
                                                             KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
          1.   2020-2021 eğitim öğretim yılında 21 Eylül 2020-2 Nisan 2021 tarihleri arasında Eba TV İlkokul, Eba TV Ortaokul ve Eba TV
              Lise kanallarından toplam 8 bin 365 saat yayın yapıldı. Yayınlar, Ankara ve İstanbul’da bulunan 13 ayrı stüdyoda çekildi. 23
              Mart 2020-2 Nisan 2021 tarihleri arasında yapılan toplam yayın saati ise 14 bin 560 oldu. Uzaktan eğitim süresi boyunca
              toplam 10 bin 173 ders videosu ve bin 19 ders dışı etkinlik videosu hazırlandı. Ders videolarının 5 bin 847’si, ders dışı etkin-
              lik videolarının 798’i ise 2020-2021 eğitim öğretim yılı için hazırlandı. Diğer yandan, Eba Mobil uygulaması da Android cihaz-
              lar için 29,4M, iOS cihazlar için 3M indirilme sayısına ulaştı. 21 Eylül 2020-2 Nisan 2021 tarihleri arasında 12 milyon 651 bin
              735 öğrenci ve 987 bin 678 öğretmen Eba’yı, 811 bin 152 öğrenci ve 167 bin 304 öğretmen de Eba Akademik Destek’i aktif
              bir şekilde kullandı.
                                                                                      Genel ağ haberi (Düzenlenmiştir.)
              Habere göre aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılamaz?
              A)  Eba TV ilkokuldan liseye kadar eğitimin her aşamasında yayın yapmıştır.
              B)  Eba TV uzaktan eğitim sürecini desteklemiştir.
              C)  Eba TV için yapılan ders içi etkinlikler günden güne artmaktadır.
              D)  Eba TV’nin bütün düzeylerde yaptığı yayınlar İstanbul ve Ankara’da çekilmiştir.



          2.  Genel ağ günümüzde en çok kullanılan iletişim aracı hâline gelmiştir. Genel ağ her türlü bilgiye ve habere kolaylıkla
              ulaşabilmemizi sağlamıştır. Aynı zamanda dünyada yaşanan Koronavirüs salgını nedeniyle eğitim de genel ağ üzerin-
              den gerçekleşmiştir. Genel ağ üzerinden yapılan eğitime e-eğitim denilmektedir. E-eğitim, ilköğretimden yüksek öğre-
              time kadar eğitimin bütün kademelerinde fırsat eşitliğine katkı sağlamıştır.
              Buna göre e-eğitim ile ilgili  aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılabilir?
              A)  E-eğitim öğrenciler arasındaki en etkili iletişim aracı hâline gelmiştir.
              B)  Koronavirüs salgını e-eğitim sürecini olumsuz etkilemiştir.
              C)  E-eğitim, öğrencilerin eğitim alma hakkına hizmet eden bir uygulamadır.
              D)  E-eğitim aracılığı ile halk, koronavirüs salgınına karşı bilinçlendirilmiştir.

          3.

               Radyo ve Televizyon Üst Kurulu, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı ve Millî Eğitim Bakanlığı iş birliğiyle ülkemizde
               uygulanan medya okuryazarlığı dersi çerçevesinde çocuk, genç ve yetişkinlere medya okuryazarlığının kazandırıl-
               ması amacıyla “Medya Okuryazarlığı Çalıştayı” düzenlenmektedir. Ülkemizde gerçekleştirilen medya okuryazarlığı
               uygulamalarında; karşılaşılan sorunların tespiti, çözüm önerilerinin getirilmesi ve mevcut uygulamaların verimliliğinin
               artırılarak yaygınlaştırılması için pratiğe dönük uygulamaların geliştirilmesi gerekmektedir. Ülkemizde de oldukça hızlı
               bir şekilde yaygınlaşan genel ağ, sosyal ağlar ve yeni medya alanlarındaki gelişmeler dikkate alınarak mevcut uygu-
               lamaların gözden geçirilmesi, Medya Okuryazarlığı Çalıştayı’nın başlıca hedefidir. Çalıştay sürecinde medya okurya-
               zarlığı dersi, medya aracılığıyla öğrenmek yerine, medya hakkında öğrenme bağlamında ele alınacak, hedef kitlenin
               bu derslerde aktif katılımı ve yaratıcılık yeteneklerinin geliştirilmesi amaçlanacaktır.
                                                                                https://www.medyaokuryazarligi.gov.tr/


              Buna göre medya okuryazarlığı ile ilgili;
              I.  Devletin kimi kurumları medya okuryazarlığını desteklemek amacıyla düzenlenen etkinliklerin içerisinde yer almakta-
                 dır.
              II.  Medya Okuryazarlığı Çalıştayı’nın temel hedefi insanlara medyanın ne olduğunu, nasıl işlediğini, geçmişini vb.ni öğ-
                 retmektir.
              III.  Medya Okuryazarlığı Çalıştayı her yıl düzenli olarak yapılmaktadır.
              yargılarından hangilerine ulaşılabilir?

             A) Yalnız I               B) I ve II           C) I ve III           D) II ve III

                                                                                                               15
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22