Page 13 - 7. SINIF TK SOSYAL BİLGİLER
P. 13

Test-2
                         İLETİŞİME BAŞLIYORUM / ÇEVREMLE İLETİŞİM KURABİLİYORUM
          1.   İletişimdeki çatışma anında kişi ne yapmalıdır? Aslında bu soruya verilebilecek en önemli cevap kişinin çatışmayı yara-
              tan  sorunun  kaynağını  keşfetmesidir.  Bu  keşfi  yapabilmesi  için  de  çatışma  anındaki  kişinin  arka  arkaya  suçlayarak
              konuşması yerine durması, susması, düşünmesi ve bir parça karşı tarafı anlayabilmek için empati kurabilmesi gerekir.
              Buna göre aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılamaz?

              A)  İnsanlar arası ilişkilerde zaman zaman çatışmalar olabilir.
              B)  Çatışmalara neden olan sorunlar anlaşıldığında doğru iletişimin ilk adımı atılmış olur.
              C)  Empati kurabilen insanlar hayatta her zaman başarılı olurlar.
              D)  İletişimin doğasında çatışmalar da söz konusudur.



          2.  İletişimde kullandığımız iki tür dil vardır. Bunlar, başkalarına duygu ve düşüncelerimizi sözel olarak iletirken cümlelerin
              “sen” ya da “ben” diye başlamasını tercih ederek kullandığımız dillerdir. Bireyin kabul edilemeyen davranışları karşısın-
              da suçlayıcı, yargılayıcı, değerlendirici, eleştirici mesajlar içeren dil ile konuşmasına “sen dili” denir. Karşımızdaki kişinin
              kabul edilemeyen davranışları karşısında yaşadığımız duyguları dile getiren, suçlayıcı ve değerlendirici olmayan mesaj-
              ları içeren dile ise “ben dili” denir. Sözel iletişimin olumlu olabilmesi için “sen dili” yerine “ben dili”ni kullanmayı tercih
              etmeliyiz.
              Buna göre iletişimde  ben dilini kullan bir kişinin;
              I.  Empati kurabilme,
              II.  Duygularını nazik bir şekilde ifade edebilme,
              III.  Hatalı davranışlar karşısında bağışlayıcı olabilme
              özelliklerinden hangilerine sahip olduğu söylenebilir?

             A) Yalnız I                     B) Yalnız II          C) I ve II            D) I, II ve III




          3.
                   Otuz beş yılı aşkın süredir 88 ülkede sosyal sorunlara yenilikçi ve etkili çözümler geliştiren sosyal girişimcileri
                   buluyor, onları ihtiyaç duydukları destekler ve küresel bir ağ ile buluşturuyoruz. Bugüne kadar 3.500 sosyal
                   girişimciyi bu şekilde destekledik. Pek çoğu kendi alanlarında -eğitimden sağlığa, çevreden demokratik-
                   leşmeye- sistematik değişim sağladı. Yüz binlerce hatta milyonlarca insanda köklü düşünce ve davranış
                   değişikliklerine sebep oldu. Ancak birkaç sene önce bunun yeterli olmadığını fark ettik; dünyayı değiştirmek
                   için  3.500  olağanüstü  inançlı  ve  yetenekli  sosyal  girişimciden  veya  onların  değebildiği  birkaç  milyondan
                   daha fazlasına ihtiyacımız vardı. Evlerimizde, iş yerlerimizde, mahallelerimizde ve toplumlarımızdaki sorunları
                   çözmek için -ister 12 ister 70 yaşında olalım- hepimize ihtiyaç vardı. Gerek çocuklar ve gençler kendileri,
                   gerekse onlarla çalışan sosyal girişimciler bize defalarca gösterdiler ki fırsat verildiğinde herkes çözüm üre-
                   tebiliyor, sorunların değil, çözümlerin parçası olabiliyor. Böylece yeni bir göreve göz diktik: her bireyin fark
                   yaratmak için ihtiyaç duyduğu becerilere sahip olduğu bir dünyayı şekillendirmek. “Herkes fark yaratabilir.”
                   ilkesinden yola çıkarak, empati, ekip çalışması, liderlik, problem çözme, yaratıcılık becerilerini “fark yaratan
                   beceriler” olarak tanımladık.
                                                                 https://www.farkyaratansiniflar.org/ (Düzenlenmiştir.)



              Buna göre fark yaratan sınıflar topluluğu ile ilgili  aşağıdaki yargılardan hangisine ulaşılamaz?
              A)  Dünyayı değiştirmek için her yaş grubundan insana ihtiyaç duyulduğu düşünülmektedir.
              B)  Yaşanılan sorunlara çözüm üretebilmek için insanlara fırsatlar verilmesini savunmaktadır.
              C)  Destekledikleri sosyal girişimciler farklı alanlarda değişimin bir parçası olmuşlardır.
              D)  Fark yaratan becerilere sahip olan kişileri sadece sosyal medya üzerinden bir araya getirmişlerdir.


                                                                                                               11
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18