Page 34 - 8.SINIF TEMEL KİTAP TÜRKÇE
P. 34
Test 9 Bölüm Değerlendirme - 1 TK TUR-010
1.
Yapılacak
işi olmayan,
Görevlisi işsiz %20
olmayan
%35
Anlamsız
%15
Bir işe yaramayan,
yararsız
%30
Yukarıdaki grafikte “boş” sözcüğünün bazı anlamları ve “boş” sözcüğünü bu anlamlarda kullanan öğrencilerin oranı ve-
rilmiştir.
Buna göre aşağıdaki cümlelerden hangisini en küçük dilime giren öğrencilerden biri söylemiştir?
A) Haftaya salı boşum, doğa yürüyüşüne gidebiliriz.
B) Onun boş işlerle uğraşması hepimizi rahatsız ediyordu.
C) Birbirimizi boş tesellilerle aldatacak değiliz.
D) Üniversitemizde şu an boş kadro bulunmamaktadır.
2. Gözlem becerilerinin gelişimi bebeklik çağının ilk evreleri (dönemleri) ile başlar. Bu dönemde detaylara (ayrıntılara) dikkat
I II
ve öğrenme becerilerinin gelişimi çok yüksek seviyelerde seyreder. Özellikle okul öncesi dönemde merak duygusunun en
üst düzeyde (seviyede) olmasıyla bu beceri (alışkanlık) daha da gelişir.
III IV
Bu parçadaki numaralanmış sözcüklerden hangisinin açıklaması yay ayraç içerisinde yanlış verilmiştir?
A) I B) II C) III D) IV
3. Sözünü tartarak kullanmak güzel söz söyleme ustalığından daha değerli bir şeydir. Karşımızdaki kişiyi düşünerek konuş-
I
mak ise yerli yerinde söylenmiş derli toplu sözlerden yeğdir. Konuya girmeden önce sözü uzun uzun gevelemek can sıkar,
II
bir şeyi damdan düşer gibi söylemek de etkiyi azaltır.
III
Bu metindeki numaralanmış sözcüklerin anlamca karşılıkları aşağıdakilerin hangisinde doğru verilmiştir?
I II III
A) düşünmek hemen şiddet
B) değerlendirmek yakışır biçimde önem
C) hesaplamak gerektiği gibi tesir
D) sakınmak tam zamanında güç
32

