Page 22 - LGS FEN BİLİMLERİ SB
P. 22
4. Bir öğrenci yaşadığı köyün 3 günlük nem oranını hesaplamak için bir deney tasarlıyor. Deneyinde iki termometreyi alıp
birinin ucuna ıslak pamuğu, diğer termometrenin ucuna ise kuru pamuğu sarıyor. Hava sıcaklığını üç gün boyunca ölçü-
yor.
1. Gün 2. Gün 3. Gün
Kuru termometre 14 °C 18 °C 19 °C
Islak termometre 13 °C 16 °C 18 °C
Ölçüm sonuçlarını aşağıda verilen referans tablosuna göre yorumluyor.
Kuru Termometredeki Islak ve Kuru Termometreler Arasındaki Sıcaklık Farkı
Sıcaklık Değeri
1 °C 2 °C 3 °C 4 °C 5 °C 6 °C 7 °C 8 °C 9 °C 10° C
10 °C - 14 °C 85 75 60 50 40 30 15 5 0 0
15 °C - 19 °C 90 80 65 60 50 40 30 20 10 5 Nem Oranı (%)
20 °C - 25 °C 90 80 70 65 55 45 40 30 25 20
Öğrencinin yaptığı çalışmaya göre,
I. 1. gün ölçülen nem oranı 2. gün ölçülen nem oranından fazladır.
II. En büyük nem oranı 3. gün ölçülmüştür.
III. Hava sıcaklığı arttıkça nem oranı artmıştır.
yorumlarından hangilerine ulaşılabilir?
A) Yalnız I B) I ve II C) II ve III D) I, II ve III
5. Birbirine komşu K, L, M ve N bölgeleri ile ilgili aşağıdaki bilgiler verilmiştir.
• K ve L bölgeleri arasında rüzgâr oluşmaz.
• M ve N bölgeleri arasında oluşan rüzgârın şiddeti diğer bölgelere göre daha fazladır.
• N ile K bölgesi arasında oluşan rüzgârın esiş yönü K’den N’ye doğrudur.
Buna göre K, L, M ve N bölgelerinde aynı anda yapılan ölçümlerde bu bölgelerde görülen basınç değerlerini gös-
teren grafik aşağıdakilerden hangisi olabilir?
A) Basınç (Bar) B) Basınç (Bar) C) Basınç (Bar) D) Basınç (Bar)
72 80
30 60
30 36 35 35
28 20
10 22
Bölge Bölge Bölge Bölge
K L M N K L M N K L M N K L M N
20

