Page 27 - 7. SINIF TK SOSYAL BİLGİLER
P. 27
Test-6
1. ÜNİTE DEĞERLENDİRMESİ - II
1. Bodrum Belediyesi, Park ve Bahçeler Müdürlüğü ekibi- 4.
ne yönelik “Olumlu İletişim ve Takımdaşlık” adlı hizmet Basın; bireyin ve toplumun ihtiyaç duyduğu
içi eğitim semineri düzenlenmiştir. Seminerde, günlük her konuda, haber alma, araştırma, bilgilen-
hayatta olumlu iletişim kurmak için hepimizin dikkat dirme, aydınlatma, toplum ve ülke yararına
etmesi gereken davranış biçimleri ve konuşma şekille- kamuoyunun duygu ve düşüncelerini objektif
rine yer verilmiştir. Ofis içinde insanların yardımlaşma- olarak yansıtmasına, insan hakları ile temel
sının, birbirini dinlemesinin etkili bir iletişim için önem- hak ve özgürlüklerin gelişmesine katkıda bu-
li olduğuna değinilmiştir. lunmaktadır. Basın demokratik hayatımızın
Bodrum Belediyesi, çalışanlarına kazandırmaya vazgeçilmez bir unsuru, haber alma ve yay-
çalıştığı olumlu iletişim ve takımdaşlık özellikleriyle, ma özgürlüğünün en etkili aracıdır.
I. Çalışma arkadaşları arasında etkili bir iletişim sağla- http://www.erzurum.gov.tr/ (Düzeltilmiştir.)
ma,
II. Birbirlerine kendi düşüncelerini kabul ettirme,
III. Çalışanların sürekli sorgulayıcı olma Buna göre basın ile ilgili olarak,
tutumlarından hangilerini amaçlamıştır? I. Tarafsız bir biçimde haber ve bilgi akışı sağlama gö-
A) Yalnız I B) Yalnız II revi yapmaktadır.
II. Demokratik hayatın en önemli ögelerinden biridir.
C) I ve II D) I, II ve III
III. Toplumda birlik ve beraberliğin gelişmesini sağla-
maktadır.
yargılarından hangilerine ulaşılabilir?
A) Yalnız I B) Yalnız II
2. Çinli ünlü düşünür Konfüçyüs’a “Bir ülkeyi idare etmeye
çağrılsaydınız yapacağınız ilk iş ne olurdu?” diye sor- C) I ve II D) I, II ve III
muşlar. O da “İşe önce dili düzeltmekle başlardım.
Çünkü dil bozulursa kelimeler düşünceleri iyi anlata-
maz. Düşünceler iyi anlatılmazsa, yapılması gereken
işler yapılamaz.” diye cevap vermiş.
Bu bilgilere göre etkili bir iletişim kurmak için,
I. Dilin doğru kullanılması gerekir.
II. Kısa cümleler tercih edilmelidir. 5. Çocuğunuza “yaramaz” demeden önce kendi davra-
III. Daha iyi anlaşılmak için kelime tekrarı yapılmalıdır. nışlarınızı, insanlarla olan ilişkilerinizi gözden geçirme-
lisiniz. Her çocuğun fiziksel, zihinsel ve duygusal gelişi-
durumlarından hangilerine dikkat edilmelidir?
mi birbirinden farklıdır. Doğuştan gelen mizaç ve yete-
A) Yalnız I B) Yalnız II
neklere; çevreden, aileden, okuldan, arkadaşlardan
C) I ve II D) I, II ve III
öğrenilenler inşa edilir. Böylece çocuğun kimliği oluşur.
Her çocuk hata yapabilir, önemli olan hatalarını düzel-
tebilmesini öğrenebilmesidir.
Genel ağ haberi (Düzenlenmiştir.)
3. Ayşe Öğretmen: Herkes, düşüncesini söz, yazı, resim
Verilen metne göre,
veya başka yollarla tek başına veya toplu olarak açıkla-
ma ve yayma hakkına sahiptir. I. Çocuklar çevresindeki kişileri model olarak alırlar.
II. Çocuklar çoğunlukla doğuştan gelen özelliklerine
Ayşe Öğretmen’in verdiği bilgilerin aşağıdaki hak ve
özgürlüklerden hangileri ile ilgili olduğu söylenebilir? göre hareket ederler.
III. Çocukların hata yapmaya hakları yoktur.
A) Yerleşme ve seyahat özgürlüğü
yargılarından hangilerine ulaşılabilir?
B) Özel yaşamın gizliliği
C) Düşünme ve ifade özgürlüğü A) Yalnız I B) Yalnız II
D) Doğru bilgi edinme hakkı C) I ve II D) I, II ve III
25

