Page 32 - 7..SINIF TEMEL KİTAPMATEMATİK
P. 32

1. Ünite                    Tam Sayılarla İşlemler


              f. [– 5 – 8 + 3 – 1] ÷ [(– 4) + (– 7)] =          2   [+26 – 8 · (–2)] ÷ [(–7 · 8 – 5) · (–1)]
                                                                    ifadesinin çözümüne ait işlem ad›mlar› aşağ›da verilmiştir.
                                                                    İlk olarak kaç›nc› ad›mda hata yap›lm›şt›r?
                                                                    1. ad›m : [+26 + (+16)] ÷ [(–7 · 8 – 5) · (–1)]
                                                                    2. ad›m : (+42) ÷ [(–7 · 3) · (–1)]
                                                                    3. ad›m : (+42) ÷ [(–21) · (–1)]
                                                                    4. ad›m : (+42) ÷ (+21) = +2









              g. [(– 5) + (+6) – (– 1)] · [(– 7) ÷ (– 1)] =

                                                                3             –30         ÷ 6


                                                                                                        · (–2)
                                                                                         + (–5)



                                                                    Yukarıda verilen şemadaki işlemler yapıldığında “s”
                                                                    sembolünün değeri kaç bulunur?



              ğ. – 51 ÷ (– 3) – 12 ÷ 6 =







                                                                4
                                                                                  [(–7) . (+3) + (–6) . (–5)] ÷ (–3)








              h. a = 5 ve b = –1 için |–a + b| . |–b + a|
                  işleminin sonucu kaçtır?

                                                                    Ahmet Öğretmen tahtaya yazdığı işlemde sadece iki sa-
                                                                    yının işaretini değiştirerek yeni bir işlem oluşturmuştur.
                                                                    Buna göre, Ahmet Öğretmen’in oluşturduğu yeni iş-
                                                                    lemin sonucu en az kaç olabilir?









          30
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37