Page 6 - 7. Sinif IOKBS
P. 6
6. Eğitimin amacı çocuğa yalnızca bilgi yüklemek değil- 8. Sözünü sakınarak, tartarak kullanmak güzel söz söy-
dir. Gereğinden fazla bilgi yüklemek çocuğun ancak leme ustalığından daha değerli bir şeydir. Karşımız-
belleğini geliştirir. Fazla bilgi çocuğu yaşama hazır- daki kişiyi düşünerek konuşmak ise yerli yerinde söy-
lamadığı gibi onun bireysel özgürlüklerini de engel- lenmiş derli toplu sözlerden yeğdir. Konuya girmeden
leyebilir. Çünkü çocuk öğrendiklerini uygulamak için önce sözü uzun uzun gevelemek can sıkar, bir şeyi
damdan düşer gibi söylemek de etkiyi azaltır.
gerekli deneyimden yoksun kalır, bu yüzden aklını
kullanamaz, özgür düşünemez. Bu parçada aşağıdakilerden hangisine değinilme-
miştir?
Parçada işlenen konu aşağıdakilerden hangisidir?
A) İnsanların konuşmalarında dikkatli olması gerekti-
A) Çocuk eğitiminde karşılaşılan zorluklar
ğine
B) Eğitimin insana kazandırdıkları
B) İnsanın konuşurken karşısındakini düşünmesi
C) Gereğinden fazla verilen bilginin zararları gerektiğine
D) Özgür insan yetiştirmekte eğitimin önemi C) Sözü uzatmanın dinleyenin canını sıktığına
D) İnsanların etkili konuşabilmek için eğitim aldığına
9. Selim: Sorumluluklarımızın bilincinde olmalıyız ve
7. (I) Benim mesleğim, sanatımı yaşamaktır. (II) Ben ken- buna göre davranmalıyız.
dimi iyi ve olgun görseydim bunu bağıra bağıra söy- Caner: Evet, artık büyüdük ve sorumluluklarımız arttı.
lerdim. (III) Kendini olduğundan az göstermek, alçak Nalan: Büyümek çok güzel ancak büyümenin getirdi-
gönüllülük değil, budalalıktır; kendine değerinden az ği sorumluluklar var.
paha biçmek korkaklıktır, pısırıklıktır. (IV) Kendini ol- Elif: Zaman su misali hızla akıp gidiyor, biz de hızla
duğundan fazla göstermek de çok defa gururdan de-
büyüyoruz. Zamanı iyi değerlendirmeliyiz.
ğil, budalalıktandır.
Yukarıdaki öğrencilerden hangisi konuşmasında
Paragrafın anlam bütünlüğünü bozan cümle kaç bir benzetmeye başvurmuştur?
numaralı cümledir?
A) Nalan B) Elif
A) I B) II C) III D) IV C) Selim D) Caner
İOKBS - 1 4

