Page 18 - 4. SINIF OKU ANLA PARAGRAF
P. 18
OKU147
Etkin l ik Za m a nı
Etkinlik Zamanı
1 - 5. soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.
1. Aşağıdaki tabelalarda şiirde geçen bazı sözcüklerin anlamı yazılmıştır. Bu anlamın
ait olduğu sözcüğü tabelaların altına yazınız.
Biçildikten sonra tahıl
Arpa, buğday, yulaf Tahılın tarlaya atıldığı demetlerinin üzerinden
gibi ekinlerin taneleri andan harman olunca- düven geçirilerek tane-
taşıyan kılçıklı başı. ya kadar aldığı durum. lerin başaklarından
ayrılması işi.
a. .................................... b. .................................... c. ....................................
2. Şiirde altı çizilerek gösterilen “sürmek” sözcüğünü farklı anlamlara gelecek şekilde
iki farklı cümlede kullanınız.
a. 1. cümle: .......................................................................................................................................
b. 2. cümle: .......................................................................................................................................
3. Şiirde ekmekle ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenmemiştir?
A. Kokusu güzeldir. B. Yemeklere arkadaştır.
C. Onu sevmemek olmaz. D. Sağlıklı ve besleyicidir.
4. Şiire göre buğday saptan ne zaman ayrılır?
A. Başaklar olgunlaşınca B. Çiftçi tarlayı sürünce
C. Harman olup bitince D. Yazın sıcak artınca
5. Şiirde yer alan aşağıdaki dizelerin hangisinde “aşamalı bir durum” söz konusudur?
A. Biçerler ekinleri B. Saplar gittikçe uzar
C. Ayrılır buğday saptan D. Olmaz seni sevmemek
6. “Diş” sözcüğü hangi sembolle ● Dedem çürüyen dişine dolgu yaptırmış.
gösterilen cümlede deyim için- ■ Her akşam bir diş sarımsak yiyormuş.
de kullanılmıştır?
▲ Sonunda dişine göre bir rakip bulmuş.
A. ● B. ■
★ Çarklardan birinin dişleri kırılmış.
C. ▲ D. ★
4.
4.
Berk ay Y ayıncılık 16 4. Sınıf
Berk
Berk
ay Y
ay Y
ayıncılık
Berkay Yayıncılık
ayıncılık
Sınıf
SınıfSınıf
Sınıf

