Page 41 - 3_Hayat_Bilgisi_Bingo
P. 41
Evdeki Kaynakları Verimli Kullanıyorum
2. Ünite E v dek i K aynak lar ı V e r imli K ullanıyorum
Evimizde elektrik, su, tüp, doğal gaz, gibi kaynaklar kullanırız.
Kullandığımız kaynaklar için ay sonunda fatura öderiz. Kaynakları kullanırken ta-
sarruflu olmazsak, onlar için ödeyeceğimiz ücret de artmış olur.
Bu durum hem aile bütçemizi zorlar, hem de kaynakların israfına sebep olur.
1 Aşağıdaki durumlarda hangi kaynakların verimli kullanılmadığını karşılarına yazalım.
Gündüz lambaları açmak
Diş fırçalarken musluğu açık tutmak
Tek oda için birden fazla ampul kullanmak
Kalorifer yanarken camları açık tutmak
Çamaşır makinesini tam dolmadan çalıştırmak
Elektrikli aletleri kullanmasak da prize takılı tutmak
Bulaşık makinesini tam dolmadan çalıştırmak
Tabağımıza yiyebileceğimizden fazla yemek alarak yiyemedi-
ğimiz yemeği çöpe dökmek
2 Aşağıdaki ifadelerden doğru olanların başındaki kutucuğa "3”, yanlış olanlara “✗”
yazalım.
Tasarruflu olmak ekonomimiz açısından önemlidir.
Evimizdeki kaynaklar bize aittir. Onları bol bol kullanabiliriz.
Evde damlayan musluk varsa hemen tamir ettirmeliyiz.
Evimizde her zaman fazlaca ekmek bulundurmalıyız.
Bütün kaynaklar sınırsızdır.
3 NOT: Ülkemizde her gün yaklaşık 5 milyon ekmek çöpe atılıyor. İsrafı
önlersek yılda 300 tane 40 derslikli okul yaptırılabilir.
Verilen notta hangi israf çeşidine vurgu yapılmaktadır, aşağıya yazalım.
....................................................................................................................................................
39
3HYT-031

