Page 20 - 2_sinif_Turkce_2_kitap
P. 20

Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayalım.

              1  Ahmet nasıl bir çocuktu?



              2  Annesi, Ahmet’e ne dedi?




              3  Ahmet neyi çok seviyor?



              4  Ahmet büyüdüğünde ne olmak istiyor?







              5  Zeynep’in yeteneği hangisidir?

                         Hızlı  koşmak                 Resim   yapmak                      Şarkı söylemek




              6  Çok hızlı koşan kimdir?



              7  Aşağıda, metinde geçen bazı sözcüklerin anlamları verilmiştir. Bu sözcükleri bu-

                   larak noktalı yerlere yazalım.

                       Bir şeyi anlamak veya öğrenmek için duyulan istek.                 ..........................................................

                       Bir kimsenin bir şeyi anlama veya yapabilme niteliği. ..........................................................
                       Var olmasına rağmen kimsenin görmediği, bilmediği


                       bir şeyi ortaya çıkarmak.                                          ..........................................................



              8  Aşağıdaki ifadeleri olayların oluş sırasına göre örnekteki gibi numaralandıralım.

                        “Acaba benim yeteneğim ne?” diye merak etti.
                    1   Ahmet çok meraklı bir çocuktu. Yeni şeyler öğrenmeyi çok severdi.


                        Bir gün öğretmeni ona bir hikâye yazdırdı.
                        Önce resim yapmayı denedi. Ama çok iyi olmadı. Sonra futbol oynamayı

                        denedi. Topu güzel kullanamadı.

                        Ahmet çok güzel bir hikâye yazdı.


              18                                                                                          2. Sınıf

                                                               2BTURK2-024
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25